یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

خريد از «آمازون» و «ebay»، آذرماه امکان پذير مي شود

آمازون

شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲:۰۰


با پيش بيني عضو هيات مديره پست بانک از عملياتي شدن سامانه IFS از آذرماه سال جاري بنابراين بايد انتظار داشت که دانشجويان خارج از کشور و همينطور علاقمندان خريد از سايت هايي چون آمازون و ebay بتوانند اقدام به انتقال وجه و تکميل خريد خود کنند.

وايمکس نيوز- محمدحسين مهراني عضو هيات‌مديره پست‌بانک ايران در مورد راه اندازي سيستم پست مالي IFS در ايران گفت: تبادلات مالي بين‌المللي با اين ابزار ممکن مي‌شود و اغلب کشورهاي عضو اتحاديه جهاني پست از اين بستر براي پرداخت‌ها و حوالجات خرد تا سقف هر تراکنش حداکثر 10‌ هزار دلار استفاده مي‌کنند.

وي افزود: عمده کشورهاي مخاطب مردم ايران در تبادلات مالي خرد، داراي بستر IFS هستند و از اين ظرفيت مي‌توان براي توسعه دولت الکترونيک، ارتباطات G2G و بانکداري خرد بين‌المللي بهره برد.
مهراني با اشاره به اينکه IFS به نوعي شبيه سوييفت بانکي است، اظهار کرد: ماه آينده مسوولان نرم‌افزار سيستم مالي بين‌المللي (IFS) که به نوعي شبيه به سوييفت بانکي اما با محدوديت در پرداخت است، از دفتر اتحاديه پستي بين‌المللي در سوئيس به ايران مي‌آيند تا سامانه را در پست‌بانک نصب کنند.
عضو هيات مديره پست بانک پيش‌بيني کرد که اين سامانه (IFS) از آذرماه سال جاري به صورت عملياتي شروع به کار کند.
حسين مهري مديرعامل شرکت ملي پست چندي پيش با اشاره به اينکه نرم افزار اتحاديه پستي جهاني فقط در ارتباط با پرداخت هزينه هاي خريد است، افزود: علاوه بر آن حوالجات پستي به دليل اينکه پايين ترين کارمزدها را دارد در سيستم بانکي امکان انجام آن فراهم نيست بنابراين از طريق پست انجام مي گيرد.
 
بر همين اساس به‌عنوان مثال دانشجوياني که در خارج تحصيل مي‌کنند، مي‌توانند براي نقل‌ و انتقال‌هاي مالي خود از نرم‌افزار IFS در پست بانک استفاده کنند و حتي کساني که مي‌خواهند خريدهاي خارجي انجام دهند، با استفاده از اين بستر مي توانند اقدام به نقل ‌و انتقال وجه کنند.

منبع:  روزنامه شرق

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو